ステインド

you wouldn't listen even if i told you
who the fuck am i to say?
you're too busy with the lies they sold you
another cure to fix your day
open wide for all the shit they feed you
while the TV defecates
and blindly walk wherever they will lead you
while the edges slowly fray


staind - "fray"


引用したんはこの曲のサビの歌詞ステインドってこんなんばっかだが歌詞に惹かれたってわけでもないんだがいくつになってもトライバルの服着るアーロン萌えかくあるべし。その。俺はおっさんになったのかと慄くがそうなのかもしれないが29歳しかしいや違う絶対違う違わないおっさんだろうがなんだろうがそれは人が俺をどう思うかだ人がそう思わなければ問題ない自分がそう思うなど問題外だ決して規準を自分に置くなそれは駄目だそれは大間違いだしかし最近ステインドがいい改めていいステインドをいいと思うのは年齢のせいかいやそれこそが違う違うんだがおっさん関係ない。20歳前後で好きだったステインド今ここに来てまた好きになるとはっていう驚き。かっけえステインドかっけえ。39歳だろうが49歳だろうが問題はアティチュードでアティチュードに則ればどれだけ他人から馬鹿にされようともいいね若いね若くはないけどいいねかっこいいよと言ってくれる他人なおかつ異性がいればいい言わせればいいそんな異性を見つければいいいてくれたら全部消えるこんな煩悶悩み全部消えるそばにいればいいいてくれたらそれだけでいい。わかんないけどステインドはそんな勇気をくれた半分くらい。残り半分は自分でなんとかしろよって分でもまあこの曲いいなって思うステインドが好きで聴いてた9年前もそうだったように多分10年後も思う。ならいいじゃないか。わけが分からなくともいいよって言ってくれる人がそばにいてくれたらそれでいいんだ分かってくれたらそれで言ってくれたらどれだけいいか他のことは自給自足でなんとかなるがこういうのは駄目だ誰かって思う俺はできるかもしれないけどあえてやろうとは思わないやりたくない誰かにいてほしいいてくれるなら見つけたらその人離しちゃ駄目だ崩壊するしないかもしれないけど多分するからステインド好きってのは誰かいてこそだなんか切実、いや。この世に満たされない人がいる限りステインドは奏で歌いヒットする。俺はそういや全くそうだもんなそりゃいいって思うぜ。そしてまあ、歌詞に曲全部でステインドで俺が最も好きな曲は以下。かなりとんでもない曲だって以前思ったし今でもそう思う。

Your mother came up to me
She wanted answers only she should know, only she should know
It wasn't easy to deal
With the tears that rolled down her face
I have no answers 'cause
I didn't even know you


But these words
They can't replace
The life you
The life you waste


How could you paint this picture?
Was life as bad as it should seem?
That there were no more options for you
I can't explain how I feel
I've been there many times before
I've tasted the cold steel of my life crashing down before me


But these words
They can't replace
The life you
The life you waste


Did Daddy not love you?
Or did he love you just too much?
Did he control you?
Did he live through you at your cost?
Did he leave no questions for you to answer on your own?


Well fuck them
And fuck her
And fuck him
And fuck you
For not having the strength in your heart to pull through
I've had doubts, I've had fears
I've fucked up, I've had plan
Doesn't mean I should take my life with my own hands


staind - "waste"

歌詞抜粋。まあおそらくkornばりに近親相姦の歌だが"And fuck you"ってのがそうかもしれないけどそれにしてもいつ聴いても物凄え。